Fotograaf Govert Driessen maakt op zijn reizen door de wereld foto’s waaruit zijn fascinatie blijkt voor de manier waarop mensen hun leefomgeving inrichten – of in wat voor omgeving zij overleven. Voor het fotoboek Habitat maakten Govert en ik een strenge selectie van alleen liggende foto’s, die zonder commentaar achter elkaar zijn gezet; de geografie was weliswaar leidend in de volgorde, maar de lezer van het boek moet vaak maar raden waar de fotograaf was. (De ‘oplossingen’ worden achterin gegeven).
Habitat
De Groene Amsterdammer
Sinds september 2018 maak ik elke week een strook voor het eerbiedwaardige opinieblad. Ik heb de volledige vrijheid om het wonderlijk brede vlak te vullen.
De Groene Amsterdammer
Sinds september 2018 maak ik elke week een strook voor het eerbiedwaardige opinieblad. Ik heb de volledige vrijheid om het wonderlijk brede vlak te vullen.
Tribute to KD
Debuut van Gidon Nunes Vaz, met een soort heimwee naar de jaren ’50. Foto Govert Driessen.
Tribute to KD
Debuut van Gidon Nunes Vaz, met een soort heimwee naar de jaren ’50. Foto Govert Driessen.
Night Life
Vinyl is weer terug; maar een LP-hoes wil iets anders dan een CD-cover. Het was even puzzelen, maar het werkt. (2016)
Night Life
Vinyl is weer terug; maar een LP-hoes wil iets anders dan een CD-cover. Het was even puzzelen, maar het werkt. (2016)
Groene Amsterdammer: de emotionalisering van het strafrecht
In een serie artikelen in De Groene Amsterdammer betoogt Henri Beunders dat de stand van het strafrecht matig is: het publieke sentiment heeft gewonnen van de inhoudelijke argumenten, het medegevoel met het slachtoffer heeft de rechtspositie van de verdachte uitgehold,
Groene Amsterdammer: de emotionalisering van het strafrecht
In een serie artikelen in De Groene Amsterdammer betoogt Henri Beunders dat de stand van het strafrecht matig is: het publieke sentiment heeft gewonnen van de inhoudelijke argumenten, het medegevoel met het slachtoffer heeft de rechtspositie van de verdachte uitgehold,
Advocatenblad, kroniek bestuursrecht, 2017
Advocatenblad, kroniek bestuursrecht, 2017
The European Enterprise
Donald Kalff betoogt dat er concrete verbeteringen nodig zijn aan ons ondernemingsmodel; hier probleem no. 1 van de huidige situatie: nationalisme staat vooruitgang in de weg. De grote ondernemingen zitten lui achterover, terwijl de wereld ze de gunstigste omstandigheden in
The European Enterprise
Donald Kalff betoogt dat er concrete verbeteringen nodig zijn aan ons ondernemingsmodel; hier probleem no. 1 van de huidige situatie: nationalisme staat vooruitgang in de weg. De grote ondernemingen zitten lui achterover, terwijl de wereld ze de gunstigste omstandigheden in
Advocatenblad: kroniek pensioenrecht, 2017
Ik doe het nu al meer dan twintig jaar: het verluchten van de kronieken jurisprudentie in het Advocatenblad. Ik lees een lap nogal juridische tekst en speur als een kip naar de graankorrels in het woekerende gras; waar ik het
Advocatenblad: kroniek pensioenrecht, 2017
Ik doe het nu al meer dan twintig jaar: het verluchten van de kronieken jurisprudentie in het Advocatenblad. Ik lees een lap nogal juridische tekst en speur als een kip naar de graankorrels in het woekerende gras; waar ik het
Over Ontferm U
over de oorsprong en het waarom van ‘Requiem bij Voorbaat’ Oorsprong Al het gaafs, luchtigs, moois kan elk moment kan worden aangevreten, of met een klein hikje uit het lood raken. Op hol slaan, woekeren, perverteren. Toen Elena Beelaerts zwanger
Over Ontferm U
over de oorsprong en het waarom van ‘Requiem bij Voorbaat’ Oorsprong Al het gaafs, luchtigs, moois kan elk moment kan worden aangevreten, of met een klein hikje uit het lood raken. Op hol slaan, woekeren, perverteren. Toen Elena Beelaerts zwanger
Portret van de kunstenaar als ontleedkundige
Artikel geschreven voor het kunstenaarsboek met werk van Elena Beelaerts Portret van de kunstenaar als ontleedkundige 2005, interview en collage, drukinkt op papier, 15 x 19 cm ‘Vraag je af wat je net, de afgelopen minuut, dacht. Het was een
Portret van de kunstenaar als ontleedkundige
Artikel geschreven voor het kunstenaarsboek met werk van Elena Beelaerts Portret van de kunstenaar als ontleedkundige 2005, interview en collage, drukinkt op papier, 15 x 19 cm ‘Vraag je af wat je net, de afgelopen minuut, dacht. Het was een
Over composities en het jazztrio
Als pianist ben ik vrijwel volledig autodidact, op de lagere school begonnen bij In the mood op de zwarte toetsen. Wel echte blokfluitlessen gingen vooraf aan vijf jaar echte celloles (mijn celloleraar rookte een half pakje sigaretten in een half
Over composities en het jazztrio
Als pianist ben ik vrijwel volledig autodidact, op de lagere school begonnen bij In the mood op de zwarte toetsen. Wel echte blokfluitlessen gingen vooraf aan vijf jaar echte celloles (mijn celloleraar rookte een half pakje sigaretten in een half